Att jobba in-house

Igår hade vi plåtning på jobbet med ett av våra varumärken Kahlúa. Ni vet kaffelikören som man har i bl.a en espresso martini. Mmm! Min favoritdrink på tal om det. Igår plåtade vi till vår kommande microkampanj för St. Patricks Day där vi ska pusha ut 4 olika drinkrecept, och kan ni fatta att 4 drinkar tar en hel dag? Galet, men perfektion kräver tid.

Ett fint plus – Man kan få smaka när plåtning är klar.

Det är häftigt att jobba i en in-house-byrå på ett större globalt bolag. Vi gör inte de största reklamproduktionerna, utan de portioneras ut till våra externa byråer, men vi gör det mesta till alla digitala kanaler som vi sedan skickar över till alla marknader där Pernod Ricard finns.

Det ska bli spännande att se hur världens alla byråer kommer att minska de kommande åren, för det finns så många fördelar för ett företag att ha en byrå inhouse. Och det kommer snart alla att inse. Det är lättare att snappa upp en trend eller händelse och samma dag producera någonting att kommunicera ut, man har en helt annan förståelse för produkten och företaget, vilket är lika med smartare kommunikation med färre korr-rundor, fler comm-hacks kan testas och förbättras mer effektivt, samt att det hela blir mer kostnadseffektivt.

Hur god ser inte den här ut? Jag lovar att dela receptet när kampanjen är ute.

Nu ska jag käka taco och gilla ned mig i soffan. Imorgon är det fest hemma hos Wirenfelt!

Spar

SparaSparaSparaSparaSpara

Metro Mode Club

SE ALLT
metro mode rekommenderar

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!