Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Mina favoriter

SE ALLT

Dags att slopa min ångest.

Henrietta_Fromholtz_Wrapp

(Bild från dagens firande på Wrapp)

Nu har jag varit sjuk i hela 10 dagar och då snackar vi inte bara lite snor i näsan, utan långvarig feber och riktig risig slemhosta. Det har varit svårt att leva som vanligt, träffa vänner, jobba i full takt på Wrapp, träna och springa på olika pressevent som jag borde. Sjukdomen hade ju inte kunnat komma mer olägligt än nu när det är event-, fest- och “ha kul”-tider. Förra veckan missade jag två födelsedagsfiranden, massa häng med bästisar, flera viktiga nätverksträffar och ett gäng lyxiga bloggrejer. Suck! Dessa missar har tyvärr lett till att en enorm stress och ångest har börjat växa inombords. Ikväll skulle jag egentligen gå på Klaras födelsedagsdrink, men tyvärr måste jag även denna helg tacka nej. Ni anar inte hur snabbt mitt hjärta har klappat idag på grund av detta. Nu missar jag någonting kul med mina vänner IGEN?… Det jag blir mest stressad över är att jag 1. Inte är lika kvick på Wrapp 2. Ska framstå som tråkig och lam 3. Folk inte tror att jag faktiskt är sjuk.

Ni är säkert fler som tycker det är svårt att vara borta från roliga saker, både på grund av sjukdom men också för att man inte orkar. Jag har diskuterat detta problem med mina vänner och de flesta känner i samma situation en oro över att bli bortglömd, precis som mig alltså. Jag har på senare år blivit mycket bättre på att släppa ångesten vid dessa tillfällen, men just nu är den tillbaka.

IMG_9750

Jag måste slopa det dåliga samvetet och inse att jag inte förlorar eller tappar någonting på grund av dessa veckor med sjukdom. Därför har jag gjort en liten lista som förhoppningsvis ska hjälpa mig ikväll:

1.Sätt dig in i en liknande situation, men där du deltog. Vad hade du missat om du inte var där? Du kommer nog rätt snabbt inse att det inte är särskilt mycket. Mysigt häng med vänner, några glas alkohol och kanske galen dans på en nattklubb. Dagen efter slapp du vara bakis och dina vänner sa ”Det var som en vanlig utekväll”.

2.Öppna kalendern och se vad du har för kul som kommer här näst. Vill du orka gå på dessa roligheter? Stanna då hemma och se till att du mår helt 100 till dess. Just nu fokuserar jag själv på min vän Carolines bröllop och andra roligheter som jag absolut inte vill missa nästa vecka.

3.Ring dina vänner som du missar och prata av dig. Berätta att du är ledsen för att ni inte skall ses, planera något kul ni ska göra kommande vecka eller liknande. 

4. Tänk så här: Är det en kompis till dig som har missat några roliga grejer – Vad missar hen? Du lär nog komma fram till att hen inte blev bortglömt utan snarare att det var du som saknade din vän bara.

Har ni någon punkt att lägga till? Puss <3 

Kommentera

Skicka Kommentar
Sparar din kommentar...
4kommentarer
  • Åh, hoppas hoppas verkligen att du blir frisk snart! Vad har du för tankar om det motsatta scenariot? Dvs att kompisarna försöker få med dig ut men man orkar helt enkelt inte, för att man är mentalt slutkörd. Hur var det när du var sjuk i ätstörning?

    Ida L 2016-05-27 22:21:24
    Svara
    • Svar på Ida Ls kommentar.

      Hej Ida! Jag har övat här. Övat på att säga ”Jag är trött” om och om igen. Tänker samma tankar som när jag är sjuk. Vad är det jag missar egentligen? Blir jag inte roligare på ex. festen om jag spar min ork till nästa helg? Puss!

      henrietta 2016-06-01 19:03:03
      Svara
  • TACK för detta inlägg. Får denna fomo-ångest så fort jag inte är med överallt. Mycket dumt :((

    ISA 2016-05-27 20:27:59 http://isabyl.devote.se
    Svara
Henrietta Fromholtzs webbshop
Dölj
metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!